vrijdag 15 februari 2013

'Beste Hala, de lijst artikelen over Arabische vrouwen is bijna even lang als mijn antwoord'

OPINIE - Margriet van der Linden − 15/02/13, 05:58
© ap. Jemenitische meisjes tijdens de viering van de revolutie in Jemen.
opinie Het is niet zo dat Opzij en Van der Linden zelf stil zijn over de positie van vrouwen in de Arabische wereld, schrijft hoofdredacteur Margriet van der Linden van Opzij in antwoord op Hala Naoum Néhmé.
Beste Hala,

Al bij mijn aantreden bij Opzij, inmiddels bijna vijf jaar geleden, had ik - met de introductie van feminisme 3.0 - de positie van vrouwen wereldwijd, hoog op de agenda staan. Ook die van vrouwen in de landen van de zogenoemde 'Arabische Lente'.

Om je een indruk te geven van de artikelen die wij hebben gepubliceerd, nog los van mijn twitterberichten, inbreng in debatten, expertmeetings over het onderwerp en radio- en tv-interviews die ik over dit alles sinds begin 2011 heb gegeven, verwijs ik je naar hieronder; onder mijn antwoordbrief aan jou staat daar een opsomming van relevante Opzij-publicaties in de afgelopen twee jaar. Ik had die lijst als bewijsvoering liever opgenomen in mijn brief, maar ze is bijna even lang als deze brief.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten