zaterdag 11 november 2023

van de oo-go

Ons rugzakje

wij allen dragen in het leven
een rugzak met ons mee
de ene zak draagt dan wat lichter
een ander sjouwt er soms wel twee

allen hebben we te dragen. 
pijn en vreugde, maar ook verdriet
we aanvaarden het in stilte
niemand is er die het ziet

soms wordt het ons te machtig 
kloppen we bij vrienden aan
dan wordt de rugzak weer wat lichter
het heeft ons even goed gedaan

lief en leed tezamen delen
niet verkroppen in je hart
samen praten, samen huilen
samen één, gedeelde smart

Mieke van den Tol (1940-2022)

rugzakje

Ik heb een rugzakje aan mijn hart hangen voor mensen.
Als ik afscheid van hen moet nemen kunnen ze daarin.

Soms maak ik het even open en denk aan die of geen.
Als mijn tijd is gekomen kruip ik bij hen en gaan we met zijn allen heen.

Corrie Venant (1946-2015)
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten