zaterdag 15 mei 2021

Michiel Deylius Tekst in Steen

 

Penning De Ander - in opdracht van de VPK



In 2020 ben ik door de Vereniging voor Penningkunst (VPK) benaderd om voor 2021 de Inschrijfpenning te ontwerpen. De inschrijfpenning is een object dat uitsluitend via de VPK te bestellen is, in principe voor de leden, maar ook voor belangstellenden van buiten de vereniging. Deze eervolle opdracht heb ik met beide handen aangepakt, wat resulteerde in een leistenen penning die ik De Ander heb genoemd.

Een penning heeft vaak een belangrijk persoon of een actuele gebeurtenis als onderwerp. Ik vond het tijd om het eens dicht bij huis te zoeken.
In dit ontwerp heb ik twee onderwerpen aan elkaar gekoppeld die mij na aan het hart liggen – racisme en communicatie – en besloot het over onszelf te hebben: de manier waarop we met elkaar communiceren. ‘Want er schort van alles aan de communicatie tussen ons. Op sociale media kakelt het maar door, maar ook dichtbij luisteren we slecht naar elkaar en al helemaal naar mensen die niet tot ‘onze eigen groep’ behoren. Op alle fronten wordt er ongelooflijk beroerd gecommuniceerd.’

Kijk op mijn website voor meer foto's van dit object 
en klik hier om het interview met mij te lezen, dat in het blad De Beeldenaar verscheen.


Expositie Dieptes in Vlaktes - v.a. 27 mei



Op 2 maart 2018 lag er prachtig zwart ijs op de Vuntus. De Vuntus maakt onderdeel uit van de Loosdrechtse Plassen maar is daar enigszins van afgesloten, waardoor er ‘s winters al in een vroeg stadium mooi ijs kan liggen. Een er lág mooi ijs, diepzwart glad ijs. Een ochtend schaatsen liet sporen achter, op het ijs, maar ook in de digitale registratie van de vele rondjes die ik reed. Een bewerking leidde – met hamer en beitel uitgehakt – tot nieuwe sporen, nu in zwart leisteen.

De titel: Zwart IJs op de Vuntus

Dit werk is van 27 mei t/m 27 juni te zien bij Galerie De Ploegh in Amersfoort.
Lees meer informatie over werk en expositie.

Herinnering

Tot en met 23 mei is er nog altijd gelegenheid de prachtige expositie Keerzijde van de Vrijheid te bezoeken. De kunstenaars hebben zich oprecht verdiept in dit onderwerp en tonen hier hun antwoord op de vraag Wat is de Keerzijde van de Vrijheid? want dát die er is, daar zijn de meesten het wel over eens. De kunstwerken zijn veelal persoonlijk, soms confronterend en ze stemmen zonder uitzondering tot nadenken. Galerie De Ploegh in Amersfoort.

Op 29 en 30 mei neem ik deel aan het Funeral Fair Festival in de Tuinen van Appeltern. Ik toon divers letterwerk voor buiten en demonstreer het letterhakken. 
Je kan met korting (€7,50 i.p.v. € 14,00) deze beurs én de tuinen bezoeken, door mij vóór 20 mei een bericht te sturen.

Instagram

Zoals velen plaats ik geregeld foto's van mijn werk op Instagram. Ik nodig je uit die berichten te volgen en zo nodig van een reactie te voorzien.
Je kan mij vinden op https://www.instagram.com/tekst_in_steen/

Agenda

22 april - 23 mei              De Keerzijde van de Vrijheid, Galerie De Ploegh, A'foort
27 mei - 27 juni               Dieptes in Vlaktes, Galerie de Ploegh, A'foort
29 - 30 mei                      Funeral Fair Festival, Tuinen van Appeltern
22 - 26 september           Affordable Art Fair Brussel
1 - 4 december 2021       FIDEM, Tokyo

Copyright © 2021 Michiel Deylius - Tekst in Steen, All rights reserved.
Deze nieuwsbrief verschijnt alleen als er nieuws is. Je ontvangt hem omdat we ooit contact hadden over mijn werk.

Our mailing address is:
Michiel Deylius - Tekst in Steen
Gildenweg 4
Woerden, NH 3449 HT
Netherlands

Add us to your address book


unsubscribe from this list    update subscription preferences 

Email Marketing Powered by Mailchimp
Nieuwsbrief van Michiel Deylius
View this email in your browser




Geen opmerkingen:

Een reactie posten