woensdag 25 mei 2022

 mijn eerste liefde

het krijtje krassend over ’t bord
dansende lettergrepen gevangen
door een zonnestraal
liefste liever liefst
Nederlandse taal

dan plots een propje op het blad
precisiewerk op mijn geschrift
onder mijn neus  recht op het doel
liefste liever liefst
onbekend en blij verbaasd gevoel

’t propje los en snel gelezen
zorgen dat de juf niets ziet
en met blosjes op mijn wang
liefste liever liefst
lees ik  ‘k zie je op de gang

tien minuten later   twee vingers 
tegelijk omhoog  verlegen bij elkaar
voorzichtig nu het eerste kusje
liefste liever liefst
onhandige streling door mij haar

op het lange pad der liefde
onschuldige kleine stapjes
groter in gedachtenis
ze blijven bij je  laten weten
dat er één gegeven is

liefste liever liefst
daar waar liefde woont er altijd leven is

Frouke Bienefelt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten