woensdag 8 december 2021

Michiel Deylius - Tekst in Steen

 


Beste liefhebbers, vrienden,

Het is een tijdje geleden dat ik een nieuwsbrief verstuurd heb - het kwam er niet van. Zodoende is hier een zo compact mogelijke verzameling berichtjes over wat er in de laatste maanden uit mijn handen is gekomen en wat er nog komen gaat.
Ik wens jullie allen mooie feestdagen en alle goeds voor het nieuwe jaar!

Michiel

GH57X



Begonnen tijdens de jaarlijkse werkweek met DUS (De Utrechtse Steenbeeldhouwers) als experimentele vormverkenning, heb ik dit najaar het beeld afgemaakt en met koper gepatineerd. Meer foto's en tekst.....

Penning Fragmentum HT



De verzameling penningen, op basis van alfabet Fragmentum, ben ik aan het uitbreiden met nieuwe lettercombinaties, hier H en T. Meer lettercombinaties, steensoorten en patina's (hier koper) staan op de agenda.

Bos Fine Art - Stock-expositie tot 19 januari a.s.



Onlangs ben ik de samenwerking met Bos Fine Art in Den Haag aangegaan. Bovenstaand wandobject - en ander werk van mij - is tot 19 januari te zien tijdens hun stock expositie. Lees meer ...

Penningen voor VPK - afgerond



De opdracht die ik dit jaar uitvoerde voor de Vereniging voor Penningkunst is inmiddels afgerond. Met een totaal aantal bestellingen van 41 exemplaren ben ik heel tevreden. 

Diverse opdrachten



En drietal fragmenten van opdrachten die ik dit najaar heb uitgevoerd, resp. Grafmonument voor een fietser en Monument voor Piet

Cursus letterhakken - maart 2022



In deze cursus maak je kennis met de beginselen van het letterhakken in steen.
In vier cursusdagen wordt onder meer aandacht besteed aan:

– Techniek van het hakken
– Aftekenen
– Verdiepte en verheven letters
– Lettertypes
– Typografische aspecten van een tekst

– 4 zaterdagen van 10:00 tot 16:00 uur
–  5, 12, 19 en 26 maart 2022
– Kosten € 350,- exclusief steen, inclusief koffie/thee
– Gebruik van gereedschap is bij de prijs inbegrepen
– Locatie: mijn atelier aan de Gildenweg 4 in Woerden

Het maximum aantal deelnemers is 8 personen.

NB. voor gevorderden is er ruimte om begeleiding te krijgen bij de uitvoering van eigen projecten.

Agenda

t/m 19 jan 2022              Bos Fine Art, Den Haag
maart 2022                    Cursus letterhakken, Woerden
18 maart - 25 sept.        Vorm aan de Vecht, Buitenplaats Doornburgh, Maarsen

30 april                           Workshop letterhakken, De Hazelaar Soest (inschrijving via De Hazelaar)

Copyright © 2021 Michiel Deylius - Tekst in Steen, All rights reserved.
Deze nieuwsbrief verschijnt alleen als er nieuws is. Je ontvangt hem omdat we ooit contact hadden over mijn werk.

Our mailing address is:
Michiel Deylius - Tekst in Steen
Gildenweg 4
Woerden, NH 3449 HT
Netherlands

Add us to your address book


unsubscribe from this list    update subscription preferences 
Nieuwsbrief van Michiel Deylius
View this email in your browser




Geen opmerkingen:

Een reactie posten