zondag 7 maart 2021

Michel Deylius Tekst in Steen

 


2020 is voor mij een vol jaar geweest. Men gunde (en gunt) mij momenteel mooie opdrachten, waar ik me zeer gelukkig mee prijs.
Naast de opdrachten komt er de laatste tijd gelukkig ook weer ruimte voor eigen werk en de zo broodnodige experimenten. Vooral het experimenteren is fijn, omdat ik in totale vrijheid dingen kan maken die mogen mislukken, maar die ook ineens een nieuw inzicht kunnen opleveren.

Deze nieuwsbrief geeft een korte update van waar ik mee bezig ben én wat er nog gaat komen.

Lie(f)s



Gesprekken met opdrachtgevers zijn belangrijk; ik leer hen kennen, zij leren mij kennen en al pratend komt er vaak - onverwachte - informatie naar boven die kan leiden tot het wérkelijk persoonlijk maken van een grafmonument. Al pratend met mijn opdrachtgever kwam naar voren dat Lies haar berichtjes nogal eens ondertekende met Lie(f)s. Dat heb ik groot op de zijkant van haar grafsteen gezet.
Lees meer ...

Cursus letterhakken - wanneer?



De huidige beperkingen om met groepen om te gaan maken het onmogelijk om met een nieuwe serie data te komen. Er zijn al tal van aanmeldingen en zowel de cursisten als ikzelf zouden niets lievers willen dan morgen al aan de slag gaan. Dat kan echter nog niet. We zullen geduld moeten hebben. Wie in de tussentijd een keer op atelier/werkplaatsbezoek wil komen is van harte welkom.
Deze cursus staat open voor beginners én gevorderde letterhakkers.

Beginners maken kennis met de beginselen van het letterhakken in steen.
In vier cursusdagen wordt onder meer aandacht besteed aan:

– Techniek van het hakken
– Aftekenen
– Verdiepte en verheven letters
– Lettertypes
– Typografische aspecten van een tekst

Gevorderden krijgen individuele begeleiding bij de uitvoering van een eigen project.

– 4 zaterdagen van 10:00 tot 16:00 uur
– data nader te bepalen
– Kosten € 320,- exclusief steen, inclusief koffie/thee
– Gebruik van gereedschap is bij de prijs inbegrepen
– Locatie: mijn atelier aan de Gildenweg 4 in Woerden

Er is plaats voor 5 - 9 personen.
Zie ook ....
 

AAF-online




Omdat een fysieke Affordable Art Fair voorlopig niet doorgaat, is mijn werk nu ook te koop via hun online platform. Mijn aanbod bestaat uit een selectie van werk uit de serie Fragmentum: doosjes, wandobjecten en blinddrukken.
Bekijk hier mijn werk.

Voor de schaakliefhebbers heb is ook een schaakspel aangeboden. Dit schaakspel heb ik in een oplage van 2 gemaakt voor het Monument voor 200-jaar Koninkrijk de Nederlanden (2013) in Vreeland.
Lees meer over dit schaakspel en het monument ...

Volgende editie(s) aandacht voor .....




In augustus 2020 heb ik 4 hardstenen New York Metro banken gemaakt en geplaatst bij de in aanbouw zijnde Nieuwe Rechtbank Amsterdam. Over deze banken, het maken en het plaatsen ervan maak ik een aparte reportage.
Verder ben ik werk aan het maken voor de expositie Dieptes in Vlaktes, die bij Galerie De Ploegh in de planning zit.

Agenda

?                                   De Keerzijde van de Vrijheid, Galerie De Ploegh, A'foort
?                                   Dieptes in Vlaktes, Galerie de Ploegh, A'foort

3 t/m 6 juni  2021         Affordable Art Fair Brussel
1 - 4 december 2021    FIDEM, Tokyo

Copyright © 2021 Michiel Deylius - Tekst in Steen, All rights reserved.
Deze nieuwsbrief verschijnt alleen als er nieuws is. Je ontvangt hem omdat we ooit contact hadden over mijn werk.

Our mailing address is:
Michiel Deylius - Tekst in Steen
Gildenweg 4
Woerden, NH 3449 HT
Netherlands

Add us to your address book


unsubscribe from this list    update subscription preferences 

Email Marketing Powered by Mailchimp
Nieuwsbrief van Michiel Deylius
View this email in your browser




Geen opmerkingen:

Een reactie posten