zaterdag 26 november 2022

De stembus voor het meest misleidende voedselproduct is nu geopend! / foodwatch

 




Beste Brigitte,

Helaas zijn consumenten ook het afgelopen jaar weer onverminderd misleid met dubbelzinnige boodschappen en valse versiertrucs. Voedselproducenten hebben nog altijd vrij spel en zoeken te vaak morele grenzen op. Daarom organiseren wij ook dit jaar weer de Gouden Windei-verkiezing.

Wij hebben ons over al jullie honderden inzendingen gebogen, diepgravend onderzoek gedaan en drie kanshebbers geselecteerd. Welke voedselproducent gaat de prijs (die je absoluut niet wil) dit jaar winnen? 

 


Jumbo Ice Teas: Inner Beauty, Feel Immune & Good Energy




Suikerwater met een vleugje vitaminen waarbij de thee ver te zoeken is! Knap hoe Jumbo toch iets gezonds weet te maken van iets dat niet zo gezond is. De Inner Beauty ijsthee zou goed voor huid, haren en nagels zijn. Maar je koopt hoofdzakelijk water, suiker en fructosestroop.


Kellogg’s All-Bran Fruit‘n Fibre




Kellogg’s All-BranFruit’nFibre is genomineerd vanwege het fenomeen 'krimpflatie'. De inhoud van het pak is met een kwart verkleind terwijl het uiterlijk en formaat vanaf de voorkant nog hetzelfde zijn. De prijs is slechts licht gedaald. De prijs per kilo is flink gestegen. 


Pure Ambacht Ambachtelijke salade oma's aardappel-scharrelei van Dirk/Dekamarkt




De Pure Ambacht Ambachtelijke Salade Oma’s Aardappel-Scharrelei van Dirk/Dekamarkt is volgens ons kwaliteitskul. De naam suggereert een ambachtelijk product, wat in de realiteit vol zit met industriële ingrediënten, zoals conserveermiddelen en zoetstoffen. 


Er is geen twijfel over mogelijk, misleidend zijn ze alle drie. Maar welke producent gaat dit jaar de gevreesde prijs in ontvangst nemen? Aan jou de vraag om je stem te laten horen en mee te beslissen wie dit jaar het Gouden Windei het meest verdient.  


Deel deze nieuwsbrief en roep je vrienden, familie en collega’s op om ook te stemmen. Hoe meer stemmen, hoe groter de druk op de voedselindustrie om eens heel snel een stuk eerlijker te worden. 



Twitter
Facebook
LinkedIn
Whatsapp



Met vriendelijke groet,

Liz Kunst,
Campaigner



De stembus voor het meest misleidende voedselproduct is nu geopend!


Wordt dit bericht niet goed weergegeven? Klik dan hier
Logo Foodwatch

Geen opmerkingen:

Een reactie posten