woensdag 9 september 2020

Bosbranden / Greenpeace

STEUN DEZE DAPPERE VRIJWILLIGERS

© Julia Petrenko  / Greenpeace

Beste Brigitte,

Als je denkt aan bedreigde bossen, dan denk je vast aan de Amazone of het regenwoud van Sumatra. Maar wist je dat in Rusland jaarlijks een gebied 10 keer zo groot als Nederland in vlammen opgaat? Bruine beren en Siberische tijgers verliezen hun thuis of hun leven en de impact op het klimaat is enorm. De overheid doet weinig tot niets. Samen met lokale vrijwilligers strijdt Greenpeace tegen het vuur. Help je ons dit belangrijke werk voort te zetten?
Ja, ik ondersteun dit werk

Dappere vrouwen en mannen
© Julia Petrenko  / Greenpeace
Vorig jaar sloot ik me als vrijwilliger aan bij een blusteam in het oosten van Rusland. Wow, wat een dappere vrouwen en mannen! Met gevaar voor eigen leven gaan ze het vuur te lijf. Maar om de natuur en het klimaat te beschermen, is méér nodig. Met jouw steun kunnen we:
  • Alle bosbranden in kaart brengen, met behulp van drones en satellietgegevens
  • Meer brandweermannen en -vrouwen opleiden
  • Nog meer gras-, veen- en bosbranden blussen
Ja, ik doe mee

Roetdeeltjes op de Noordpool
© Igor Podgorny
Het roet van Russische bosbranden bereikt zelfs de Noordpool. Het poolijs kleurt zwart en kan geen zonlicht meer weerkaatsen. Daardoor warmt het gebied nóg sneller op en smelt de poolkap nóg harder. Samen met de vrijwillige brandweer-teams zijn we er al in geslaagd het aantal hevige bosbranden sterk terug te dringen. Help je ons dit succes door heel Rusland te herhalen en samen de klimaatcrisis te bestrijden?
Ja, ik help mee!

De wereld staat (letterlijk) in brand
© Julia Petrenko  / Greenpeace
Wereldwijd zorgt de klimaatcrisis voor hitte en droogte. In de Amazone (waarover je onlangs nog een e-mail ontving), Rusland, Australië en Indonesië nemen bosbranden in hevigheid toe. Dit zorgt voor een gevaarlijke vicieuze cirkel: meer branden, meer CO2, meer opwarming, nóg meer branden, enzovoorts. De klimaatcrisis is geen ver-van-mijn-bed-show. Ook in Nederland wordt het alsmaar heter en droger. Samen met jou komen we in actie tegen bosbranden en voor een gezond klimaat.
Ik doneer nu
Meer weten


Met vriendelijke groet,
Anna Schoemakers 
Directeur Greenpeace Nederland

Geen opmerkingen:

Een reactie posten