maandag 13 juli 2020

De Amazone is onmisbaar - ook voor jou


 
© Victor Moriyama / Greenpeace
De Amazone is onmisbaar - ook voor jou
Ik hoopte zó dat ik dit jaar goed nieuws voor je had. Maar nee: de Amazone staat alweer in brand. Dieren en mensen vluchten voor het verzengende vuur. Maar waarheen? Het woud is door president Bolsonaro nog verder overgeleverd aan de houtkapmaffia en landbouwbedrijven met expansiedrift. Niets doen is voor mij geen optie. De leefbaarheid van onze aarde staat nu op het spel. Help je mee?  
   
   
Bescherm de dieren van de Amazone
© Pablo Petracci
Kun jij ermee leven dat dieren zoals de jaguar en het springaapje straks alleen nog bestaan in geschiedenisboeken? Zó hard gaat het namelijk nu in de Amazone. Met jouw hulp kunnen we de bedrijven aanpakken die daarvoor verantwoordelijk zijn: we onthullen hun identiteit en misstanden, voeren actie als ze hun werkwijze niet veranderen of slepen ze voor de rechter.
Ja, ik kom in actie!
   
   
Help de beste bosbeschermers
© Rodrigo Paiva / Greenpeace
Feit: waar inheemse gemeenschappen het bos beheren, is de biodiversiteit het grootst. Maar sinds het aantreden van president Bolsonaro krijgen ze te maken met nog meer geweld, landjepik en onderdrukking. De indringers brengen nu ook nog COVID-19 in het bos. Met jouw steun faciliteren we medische hulp en sporen we illegale ontbossing op met satellieten en drones.
Ik steun de beste bosbeschermers
   
   
Houd de aarde leefbaar voor iedereen
© Valdemir Cunha / Greenpeace
We hebben haast. Volgens het wetenschappelijke klimaatpanel van de VN rest ons 10 jaar om de CO2-uitstoot terug te dringen en onze aarde leefbaar te houden. Het Amazonewoud is daarbij onmisbaar omdat het enorme hoeveelheden CO2 opslaat. Samen kunnen we de actie afdwingen die nu nodig is: in de hoogste politieke kringen en in de bestuurskamers van multinationals. Mag ik op je rekenen?
Ja, ik help mee
   
   
Help in het heetst van de strijd
 
Met vriendelijke groet,
Charlotte van der Tak
Campagneleider Bossen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten