zondag 12 april 2020

van de oo-go de reizende dichters van Goeree-Overflakkee

Afbeelding

Beste lezers,
 

Voor Pasen enkele kleine gedichtjes uit mijn archief van René Mijnders.
neem even tijd om te luisteren
dan hoor je wat: een vroege merel
een roodborstje en misschien jezelf


mijn vriendje komt niet,
hij sms.t:
jammer dat onbelangrijke
zaken voordringen.
ik denk, hé, dit is een gedicht,
een echt gedicht,
dacht jij dat ook


die ruis blijkt regen
fris staan olijfbomen
in het natte aprillicht


voor niemand liggen meer
gedachten en gedichten klaar
dan voor jou, zal ik ze brengen
want bewaren bezwaart me
omdat ze over jou zijn...


onverhoeds broeds
de gans verloor grazend
een groot ei, twee weken
voor de vroege pasen
jij vond het, drijvend
aan de waterkant
tussen uitlopende lissen

René Mijnders
In Vrijheid Bloeyende


Nieuws

Poëzie als Zeewind van 4 april staat digitaal op de website:
http://oogo.cultuurpleingo.nl/paz-digitaal-deel-1/
en
http://oogo.cultuurpleingo.nl/paz-digitaal-deel-2/
en
de facebook-pagina's.


 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten