Stel je voor: je leeft meer dan driehonderd
jaar en in die tijd verander je van geslacht. Je valt in slaap als man
en je wordt wakker als vrouw! Nee, het is niet de bizarre plot van een
of andere triviale sf-film. Het overkomt Orlando, het hoofdpersonage uit
de gelijknamige roman van de Engelse schrijfster Virginia Woolf. Orlando (1929) is een pareltje uit de literatuur van de 20ste eeuw.
Een ode aan de verbeelding.
Aan de taal.
Aan de schoonheid.
Aan het leven.
Virginia Woolf is één van de grote voortrekkers van het modernisme. In haar werk komen drie grote thema’s voor: genderverhoudingen, sociale klasse en de gevolgen van oorlog. Haar romans Mrs. Dalloway (1925), To the lighthouse (1927) en The waves (1931) zijn echte klassiekers.
Katelijne Damen speelde bij onder meer Blauwe Maandag en Compagnie en Het Zuidelijk Toneel. Ze kreeg de Theo d’Or prijs voor haar hoofdrol in Strange interlude en de Mary Dresselhuys Prijs voor haar hele oeuvre en theatercarrière.
Een ode aan de verbeelding.
Aan de taal.
Aan de schoonheid.
Aan het leven.
Virginia Woolf is één van de grote voortrekkers van het modernisme. In haar werk komen drie grote thema’s voor: genderverhoudingen, sociale klasse en de gevolgen van oorlog. Haar romans Mrs. Dalloway (1925), To the lighthouse (1927) en The waves (1931) zijn echte klassiekers.
Katelijne Damen speelde bij onder meer Blauwe Maandag en Compagnie en Het Zuidelijk Toneel. Ze kreeg de Theo d’Or prijs voor haar hoofdrol in Strange interlude en de Mary Dresselhuys Prijs voor haar hele oeuvre en theatercarrière.
tekstbewerking Katelijne Damen | i.s.m. Erwin
Jans, Guy Cassiers & Luc De Wit | regie Guy Cassiers | spel
Katelijne Damen | videobewerking Frederik Jassogne | kostuumontwerp
Katelijne Damen | lichtontwerp Giacomo Gorini | geluidsontwerp Diederik
De Cock | © Frieke Janssens
Geen opmerkingen:
Een reactie posten