maandag 7 juni 2021

 Greenpeace logo


Kleiner schip, grotere actieradius

We hebben al de Rainbow Warrior, Arctic Sunrise en Esperanza. Deze schepen vormen de romp van onze campagnes en onderzoekswerk. Ons nieuwe schip is weliswaar kleiner, toch vergroot ze onze geografische dekking. Zij kan namelijk afmeren in kleine havens, aan stranden en via ondiepe rivieren milieu-misstanden bereiken die zich ver van de bewoonde wereld afspelen. 

© Greenpeace

Een sneak preview, speciaal voor jou 

Onze nieuwe aanwinst heet nu nog de Pelagic Australis. Dit 22,5 meter lange zeilschip, geschonken door een van onze supporters, wordt nu vanuit Zuid-Afrika via de Azoren naar Nederland gezeild. In juli wordt haar innerlijk én uiterlijk op een Amsterdamse werf onder handen genomen. Daarna is het een groen schip voor een groene planeet met als voornaamste krachtbron: de wind.  

Aan jou de eer

Ik kan het niet vaak genoeg zeggen: de steun van mensen zoals jij maakt echt een wereld van verschil. Daarom geef ik onze supporters graag de eer om een nieuwe naam voor ons schip te bedenken. Laat je voor 27 juni weten wat volgens jou op haar boeg moet prijken? Dan maak je niet alleen kans op eeuwige roem, maar ook op een bezoek aan het schip én een vaartocht! 
Ja, ik doe mee!


Ahoy,

Anna Schoemakers 
Directeur Greenpeace Nederland
© Greenpeace

Er zijn twee dingen die Greenpeace uniek maken: onze supporters (lees: jij) en onze schepen. Van boorplatforms in de Barentszzee tot vuurzeeën in de Amazone, dankzij jou komen ze overal in actie. Ik ben er dan ook ongelooflijk trots op dat ik jou als eerste kan vertellen: we krijgen er een schip bij! Mag ik jou de eer geven om haar nieuwe naam te verzinnen? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten