zondag 1 januari 2017

Vluchtelingenwerk Nederland

Nederland is vol met mensen die vluchtelingen een warm hart toedragen. Dat blijkt uit de ruim 10.000 mensen die net als jij een kaart met persoonlijke groet stuurden aan een vluchteling. In deze laatste nieuwsbrief van 2016 blikken we onder andere terug op de vijf meest bijzondere verhalen van vluchtelingen en vrijwilligers. Wij wensen je veel leesplezier en een liefdevol nieuw jaar toe!
Pas als ik mijn vrouw en dochter zie, kan ik weer slapen'

'Pas als ik mijn vrouw en dochter zie, kan ik weer slapen'
We hebben het afgelopen jaar een groot aantal vluchtelingen kunnen herenigen met hun gezinsleden. Helaas zijn er nog te veel vluchtelingen in onzekerheid over de veiligheid van hun gezin. Zo ook Daniel, die zijn vrouw en dochtertje twee jaar geleden voor het laatst zag. Hij heeft maar één wens, zijn gezin weer in de armen sluiten. Wil jij hem hierbij helpen? Rina (76 jaar):

'Ik hoop dat je nooit hoeft te zien, dat het land voor je ogen verbrandt'
Rina stond in 1987 aan de wieg van VluchtelingenWerk Dordrecht. De verhalen die de vluchtelingen met haar deelden, beschreef ze in een gedicht. Nu, bijna dertig jaar later, is haar gedicht nog steeds actueel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten