vrijdag 22 maart 2024

 

Met strijdbare groet,

Anne Albers
Milieuactivist & Nederlands kampioen surfen (longboarden)

Steek ons een hart onder de riem

Anne voor Tata Steel met het spandoek
© Tengbeh Kamara / Greenpeac


De vervuiling van Tata Steel ken ik van heel dichtbij. Ik ben geboren en getogen in Wijk aan Zee, letterlijk onder de rook van de fabriek. Dag in, dag uit ademen omwonenden ziekmakende lucht in. Maar genoeg is genoeg, op 21 april wandelen we naar de fabriekspoort in Velsen om onze zorgen te uiten.

Jij kunt ons een hart onder de riem steken. We dragen een spandoek met ons mee. Met daarop de tekst ‘Wij willen schone lucht’ én de namen van alle medestanders. Medestanders zoals jij?
Ja, ik zet mijn naam op het spandoek

De overheid moet omwonenden beschermen

Op dit moment onderhandelt de overheid met Tata Steel over de toekomst van de fabriek. Voor mij is er maar één oplossing: de meest ziekmakende onderdelen van de fabriek moeten zo snel mogelijk dicht. Het kan gewoon niet zo zijn dat we nog jarenlang moeten wachten. Deze en andere eisen, wensen en zorgen brengen wij op 21 april persoonlijk naar Tata Steel.

Laat ons weten dat wij niet alleen staan

Omwonenden zoals ik lijden onder de hebzucht van Tata en de nalatigheid van de overheid. Onze stem moet eindelijk worden gehoord. Door de directie van de staalgigant, door de overheid, door heel Nederland. Wij willen schone lucht en een veilige leefomgeving! Jij kunt onze boodschap kracht bijzetten.

Wandel in gedachten met ons mee op 21 april, zet nu je naam op ons spandoek.
Ja, ik zet mijn naam erop

Meer doen?


Anne Albers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten