donderdag 29 december 2016

van Trouw

© Oof Verschuren


AAN DE BUIS GEKLUISTERD

'DWDD wordt gemaakt op energie en lol. Als dat er niet meer is, moet je stoppen'
 
De Wereld Draait Door was elf jaar lang 'álles' voor hoofdredacteur Dieuwke Wynia. Ze besloot al eens te stoppen, maar liet zich door Matthijs van Nieuwkerk overhalen door te gaan. Nu is de koek echt op. 'Je kunt DWDD niet half doen.' (de Volkskrant)
 

© Ernst Coppejans


PERSOONLIJKE VERHALEN

Leven met brandwonden: 'Humor is onmisbaar als je zo bent verbrand'
 
In niets, zelfs niet in de blik in zijn ogen, herkende Sidney van Leeuwen zichzelf na de brand. Zijn lichaam is voor 67 procent verbrand. In Het Parool vertelt hij over zijn uiterlijke gedaanteverwisseling. 'Ik heb het geluk dat mijn vriendin me nog steeds leuk vindt.'
 

© Thomas Schlijper


BOEIENDE GESPREKKEN

'Als ik naar Nederland kijk, breekt mijn hart'
 
Filosoof Avishai Margalit ziet vanuit zijn kantoor in Jeruzalem hoe de wereld in twee kampen uiteenvalt: winnaars en verliezers. Ons land is geen uitzondering. 'Als mensen onderdrukt werden in andere landen, kwamen ze naar Nederland. Wilders vernietigt dit en vervangt het door nostalgische bullshit.' (Trouw)
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten