|
|
Met jouw hulp pakken wij misleidende producenten aan!
|
|
|
Wordt dit bericht niet goed weergegeven? Klik dan hier |
|
|
Beste foodwatcher,
Een aantal weken geleden riepen wij via onze nieuwsbrief op om
misleidende voedselproducten en reclames bij ons te melden. Deze oproep was
niet aan dovemansoren gericht. We ontvingen een overweldigend aantal
reacties. Bedankt!
Wat gaan we met deze meldingen doen? Juist! We gaan misleidende
producenten ontmaskeren en voor het blok zetten om hun (etiketten van)
producten aan te passen! Hoe we dat, samen met jou, gaan doen lees
je in deze nieuwsbrief.
|
|
Eerlijk is eerlijk, ook ik moet gniffelen om de "aubergine schotel" van
Lidl met een te verwaarlozen 1% aubergine. Maar echt grappig is het
natuurlijk niet. Het gebruik van dit soort lokingrediënten is helaas (nog)
niet verboden. Ze worden dan ook veelvuldig gebruikt door fabrikanten van
allerlei voedingsmiddelen.
Wij vinden dit misleidend en het misleiden van consumenten is wél
wettelijk verboden. Vanzelfsprekend heb jij het recht om te weten
wat je koopt en eet. Voor veel producenten is dit niet zo vanzelfsprekend.
Of beter gezegd; ze hebben er ronduit maling aan.
|
|
'Naming and shaming' klinkt misschien wat negatief, maar het is de meest
effectieve manier om misleidende voedselproducenten ertoe te zetten hun
bedrieglijke producten aan te passen. Een goed imago is voor een
voedselfabrikant goud waard. Dit goede imago zorgt ervoor dat mensen het
merk vertrouwen en ervan uitgaan dat het wel goed zit met hun
producten.
Door misleidende producten te onthullen, loopt het imago van het
merk een flinke deuk op. En daar zijn ze als de dood voor... Missie
geslaagd!
|
|
Natuurlijk gooien we ook onze sociale media kanalen in de strijd tegen
misleiding. Volg je ons al? Op Instagram, Facebook en Twitter posten we
onder #MisleidingOpMaandag wekelijks een misleidend product.
Voedselfabrikanten vinden dit natuurlijk niet leuk, maar wij
blijven aan die boom met misleidende producten schudden totdat we ze
allemaal onthuld hebben. Zodat jij weet wat je echt eet!
|
|
|
Met vriendelijke groet,
| | |
Nicole van Gemert,
Directeur
Geen opmerkingen:
Een reactie posten