maandag 30 mei 2022

 

Laat je door goed nieuws motiveren

© Bjorn Vaugn / BOSF / Greenpeace
Beste Brigitte,

Soms zeggen supporters: ik zou wat vaker willen horen over jullie successen. En gelijk hebben ze. Er is altijd wel een nieuwe campagne waar we hard aan werken, soms vergeten we stil te staan bij de successen en de impact die we - samen met jou - boeken. Daarom presenteren we nu de Goednieuwsupdate: een gratis sms-service vol milieu- en klimaatoptimisme waarmee je altijd up-to-date bent over onze overwinningen.
Ja, ik meld mij aan!

Goed nieuws update / Greenpeace

Er gaat héél veel goed

Klimaatverandering, diersoorten die uitsterven, oorlog: het nieuws stemt niet altijd positief. Ik besef dat wij daar soms een schepje bovenop doen als we aandacht vragen voor de zoveelste klimaat- of milieucrisis. Maar laat vooral de moed niet zakken, er gaat namelijk ook (ontzettend) veel goed! Wereldwijd demonstreren miljoenen mensen voor sterk klimaatbeleid, we winnen rechtszaken tegen oliegiganten en we werken hard aan de bescherming van onze oceanen en bossen.

Een glimlach op je gezicht

Niet overtuigd? Abonneer je dan direct op onze Goednieuwsupdate. Je ontvangt ongeveer elke twee weken (maximaal 25 keer per jaar) een sms die gegarandeerd een glimlach op je gezicht tovert. Want samen in actie komen voor onze prachtige planeet wérkt. Neem deze recente successen:
  • Coca-Cola maakt flessen herbruikbaar. Al jaren voert Greenpeace campagne tegen bedrijven als Coca-Cola. En met succes: de frisdrankgigant wil in 2030 25% van zijn verpakkingen herbruikbaar maken.
  • Schip vol soja gestopt. Activisten uit heel Europa blokkeerden in mei in de haven van IJmuiden samen met Greenpeace en Inheemse leiders een megaschip afkomstig uit Brazilië. Aan boord: maar liefst 60 miljoen kilo soja. Met deze actie eisten we een sterke Europese bossenwet.
  • Shell wint Vieze Verkiezing. Shell en Staatsbosbeheer wonnen begin dit jaar de Vieze Verkiezing. ‘Samen planten we bomen’, jubelde Shell in de reclame, maar ging vervolgens onverstoord door met boren naar olie en gas. Met deze verkiezing zetten we druk op de politiek om reclames van fossiele bedrijven te verbieden.

Wil jij goed nieuws direct op je telefoon ontvangen? Meld je dan aan voor onze Goednieuwsupdate!
 
Geef mij goed nieuws


Dank je, voor alles dat je doet,

Anna Schoemakers
Directeur van Greenpeace Nederland

Geen opmerkingen:

Een reactie posten