Shell wint Vieze Verkiezing
Shell en Staatsbosbeheer wonnen begin 2022 de
Vieze Verkiezing.
‘Samen planten we bomen’, jubelde Shell in de reclame, maar ging
vervolgens onverstoord door met boren naar olie en gas. Met deze
verkiezing zetten we druk op de politiek om reclames van fossiele
bedrijven te verbieden, zoals eerder gebeurde met reclames voor tabak.
Coca-Cola maakt flessen herbruikbaar
Al jaren voert Greenpeace campagne om levensmiddelenbedrijven zover te
krijgen minder plastic te produceren. En met succes. Coca-Cola kondigde
onlangs aan
dat het in 2030 25% van zijn verpakkingen herbruikbaar wil maken. De
druk die we samen met supporters zoals jij uitoefenen, werpt zijn
vruchten af. Wat ons betreft schroeft Coca-Cola de ambitie nog verder
op, naar minimaal 50%. Onze campagne loopt dus door. Maar op 120 miljard
plasticflesjes per jaar is 25% een mooi begin!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten