zaterdag 29 december 2018

Foodwatch


Beste foodwatcher,

De weerstand tegen de geplande btw-verhoging op groente en fruit is groot.
Uit marktonderzoek van Multiscope in opdracht van foodwatch blijkt dat 80% van de Nederlanders juist een lagere btw op groente en fruit wil om gezond eten te stimuleren.
Het kabinet verhoogt de btw vanaf 1 januari van 6% naar 9%. Het besluit riep al vanaf de start van het kabinet veel weerstand op.



Steun de campagnes






doneer éénmalig of word donateur



Resultaten marktonderzoek Multiscope

80% steunt het voorstel van foodwatch, wetenschappers en gezondheidsorganisaties om de btw op groente en fruit te verlagen. Slechts 7% is het hier niet mee eens.
Het kabinetsbesluit is vooral ook onbegrijpelijk omdat zij steeds beweert dat ze de gezonde keus makkelijker wil maken. 
Lees meer en bronnen =>




Coca-Cola wint Gouden Windei 2018

Coca-Cola Smartwater is gekozen tot het meest misleidende product van 2018 en wint daarmee het Gouden Windei van foodwatch.
30% van de 12 duizend mensen die hebben meegedaan aan de publieksverkiezing voor het Gouden Windei 2018 kozen het plastic flesje met gedestilleerd water als meest misleidend van de acht genomineerde voedingsproducten. Bij het zelfbenoemde ‘crisp water’ ‘inspired by clouds’ wordt de hele marketing bullshit-bingokaart uit de kast getrokken om de consument heel duur water in een plastic flesje te verkopen.
Per jaar produceert Coca-Cola wereldwijd circa 100 miljard van dit soort wegwerpflesjes.
Als je ‘echt inspired by clouds' bent, raden we je aan om gewoon uit de kraan te drinken. Scheelt een hoop plastic en dan verstoor je het klimaat ook minder; de wolken zullen je eeuwig dankbaar zijn.
De verkiezing had wederom succes: Vijf van de acht windei-kandidaten deden een toezegging aan foodwatch om hun product minder misleidend te maken.
Wie werd tweede en derde? Lees verder =>




Met vriendelijke groet,
Sjoerd van de Wouw,
Campaigner


Grote weerstand tegen duurdere groente en fruit


Wordt dit bericht niet goed weergegeven? Klik dan hier
Logo Foodwatch

Geen opmerkingen:

Een reactie posten