Beste foodwatcher,
De weerstand tegen de geplande btw-verhoging op
groente en fruit is groot.
Uit marktonderzoek van Multiscope in opdracht van foodwatch blijkt dat 80% van de Nederlanders juist een lagere btw op groente en fruit wil om gezond eten te stimuleren. Het kabinet verhoogt de btw vanaf 1 januari van 6% naar 9%. Het besluit riep al vanaf de start van het kabinet veel weerstand op. |
|
|||||||||||||||||||||||||
Resultaten marktonderzoek Multiscope
80% steunt het voorstel van foodwatch,
wetenschappers en gezondheidsorganisaties om de
btw op groente en fruit te verlagen. Slechts 7%
is het hier niet mee eens.
Lees
meer en bronnen =>
Het kabinetsbesluit is vooral ook onbegrijpelijk omdat zij steeds beweert dat ze de gezonde keus makkelijker wil maken. |
Coca-Cola wint Gouden Windei 2018
Coca-Cola Smartwater is gekozen tot het
meest misleidende product van 2018 en wint
daarmee het Gouden Windei van foodwatch.
Wie
werd tweede en derde? Lees verder =>
30% van de 12 duizend mensen die hebben meegedaan aan de publieksverkiezing voor het Gouden Windei 2018 kozen het plastic flesje met gedestilleerd water als meest misleidend van de acht genomineerde voedingsproducten. Bij het zelfbenoemde ‘crisp water’ ‘inspired by clouds’ wordt de hele marketing bullshit-bingokaart uit de kast getrokken om de consument heel duur water in een plastic flesje te verkopen. Per jaar produceert Coca-Cola wereldwijd circa 100 miljard van dit soort wegwerpflesjes. Als je ‘echt inspired by clouds' bent, raden we je aan om gewoon uit de kraan te drinken. Scheelt een hoop plastic en dan verstoor je het klimaat ook minder; de wolken zullen je eeuwig dankbaar zijn. De verkiezing had wederom succes: Vijf van de acht windei-kandidaten deden een toezegging aan foodwatch om hun product minder misleidend te maken. |
||
Met vriendelijke groet,
Sjoerd van de Wouw,
Campaigner |
||
Grote weerstand tegen duurdere groente en
fruit
|
Wordt dit bericht niet goed weergegeven? Klik dan hier |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten