maandag 22 november 2021

 




Beste foodwatcher,

Helaas zijn consumenten ook het afgelopen jaar weer onverminderd misleid met verborgen boodschappen en valse versiertrucs. Daarom organiseren wij ook dit jaar weer de Gouden Windei verkiezing. Zo laten we producenten zien dat mooi-praat-marketing niet geaccepteerd wordt.

Wij hebben ons over al jullie inzendingen gebogen en drie kanshebbers geselecteerd. Aan elk van de drie genomineerde producten is een influencer als ambassadeur gekoppeld. Samen met jullie gaan zij de komende tijd de strijd aan met hun Gouden Windei kandidaat in een spannende wedstrijd: wie zal de prijs (die je absoluut niet wil), winnen? 

 


1. 'Recyclebare kroepoekzakken’ van Conimex




Met een recyclebare kroepoekzak lijkt Conimex een duurzame weldoener, maar eigenlijk wordt er gewoon meegelift op nieuw nationaal beleid op het gebied van afvalverwerking. Conimex recyclet dus vooral andermans werk. > Lees meer en stem op de ‘recyclebare kroepoekzakken’ van Conimex. Net zoals duurzaamheid-koningiMarije van der Made. 

 


2: ‘Poké Bowl met lekker veel groente’ van Knorr




Volgens Knorr zet je met hun Poké Bowl-pakket makkelijk een gerecht met veel groente op tafel. Maar de enige groente die daadwerkelijk in het pakket zit is 5% rode paprika in de topping-mix. Knorr biedt dus voornamelijk gebakken lucht. > Lees meer en stem op de ‘Poké Bowl met lekker veel groente’ van Knorr. Net zoals vlogger Bram de Wijs.

 


3: ‘Veggie candy - Let’s make it fun. Better. Yum!’ van Let's.




Nicolette beveelt haar ‘gezonde’ groente- en fruitsnoepjes Veggie Candy 6 keer per week aan, waarvan één keer voor bij het sporten. Dit terwijl iedere portie evenveel suiker bevat als de Haribo snoepbeertjes. Dit noemen wij niet verantwoord, Nicolette. Lees meer en stem op de ‘veggie candy’ van Nicolette van Dam net zoals Anki schrijfster van de Lazy Fitgirl Methode. 

 


Er is geen twijfel over mogelijk, misleidend zijn ze alle drie. Maar welk product zal dit jaar de gevreesde prijs in ontvangst nemen? Aan jou de vraag om je stem te laten horen en mee te beslissen wie dit jaar het Gouden Windei het meest verdient.  




Deel deze nieuwsbrief vooral en roep je vrienden, familie en collega’s op om stemmen. Hoe meer stemmen, hoe groter de druk op de voedselindustrie om eens heel snel een stuk eerlijker te worden. 



Twitter
Facebook
LinkedIn
Whatsapp

Met vriendelijke groet,

Liz Kunst,
Campaigner




De stembus voor het meest misleidende voedselproduct is nu geopend!


Wordt dit bericht niet goed weergegeven? Klik dan hier
Logo Foodwatch

Geen opmerkingen:

Een reactie posten